Élményt szerezni az ügyfeleinknek
Az ügyfelek
meggyőződése alakítja a vásárlói döntéseiket, ezek a meggyőződések nem fognak
addig változni, amíg nem szolgálunk új élményekkel számukra. Az ügyfélélmények alakítják
az ügyfél meggyőződéseit, az ügyfél meggyőződései határozzák meg a vásárlói
döntéseket, és a vásárlói döntések vagy a saját vállalatodat, vagy a
versenytársadét helyezik előnybe.
Álljon itt
egy eset. Egy nagy egészségügyi szolgáltató igazgatója ez egyik elégedetlen
ügyfelet egy egyszerű üzenettel kereste meg: „ Tudom, hogy az elmúlt hónapokban
velünk kapcsolatosan néhány negatív meggyőződésre tett szert. Azért vagyok itt,
hogy megtudjam, mik is ezek pontosan, és meg tudjuk ezeket változtatni.” Miután
a meglepett ügyfél elmondta pontosan milyen tapasztalatai voltak és ezek milyen
meggyőződéseket alakítottak ki benne, az igazgató újra meglepte azzal: „Ezek
nem azok a meggyőződések, amit szeretnénk, hogy legyenek Önben, ezért merőben
új élményekben, tapasztalatokban fogjuk részesíteni, amik meg fogják
változtatni a negatív meggyőződéseit rólunk.” A következő néhány percben az
igazgató a terveikről beszélgetett, hogy milyen élményeket szeretne, hogy az
ügyfelek megéljenek, és a változás iránti
elkötelezettséggel, milyen meggyőződéseket szeretnének kialakítani. Ebből kiindulva
a következő hetekben drámai, pozitív fordulat állt be az ügyfelek
meggyőződésében.
Van esetleg olyan
változás
a meggyőződésekben, amit neked kell elérned egyik, vagy másik ügyfelednél ? Ha a válaszod
igen, kezdd azzal, hogy meghatározod, hogy milyen eredményeket szeretnél az
ügyfeleidnél elérni. Írd le. Következőnek határozd meg, melyek azok a
meggyőződései az ügyfeleidnek, amelyek akadályai annak, hogy a tervezett eredményeket elérd. Aztán kérdezd
meg magadtól: Milyen meggyőződéseket szeretnék kialakítani az ügyfeleimben? Ez
a lépés egy, vagy több beszélgetést tesz szükségessé az ügyfelekkel. Azután
határozd meg azokat a tapasztalatokat, amikben szeretnéd részesíteni az
ügyfeleket azért, hogy a meggyőződései megváltozzanak. Végül valósítsd meg az
új élményeket, és ellenőrizd, hogy ténylegesen bekövetkezett-e a kivánt
változás.
Az új
ügyfélélmények generálása kulcsfontosságú az ügyfelek új meggyőződésének
kialakításában - és vevői döntések megváltoztatásában.
Forrás:
Partners In Leadership