Oldd meg - ehhez használd mindkét agyféltekéd
A bal
agyféltekénk elemez és rendszerez, a jobb pedig kreatívan dolgozik azon, hogy
új megoldásokat találjon. Sajnos, sok vállalat szinte eltiporja a jobb
agyféltekés gondolkodást. Miért? Néha a vezetők félnek
attól, hogy túlságosan bátorítják a jobb agyféltekés gondolkodást, mert
elvonhatja a munkatársakat a munkától. Ők ezt mondják maguknak: Az emberek
abbahagyhatják a feladatok végrehajtását, leragadhatnak a beszélgetéseknél,
elvonhatják a figyelmüket, vagy olyan dolgokra kezdenek összpontosítani, ami
kívül esik a hatáskörükön.
Rendben, álljunk csak meg. Nincs mentség a jobbagyféltekés gondolkodás eltiprására a munkahelyen.
Rendben, álljunk csak meg. Nincs mentség a jobbagyféltekés gondolkodás eltiprására a munkahelyen.
Akkor hogyan
akadályozzuk ezt meg? Egyszerű bátorítás kell csak hozzá. Kérdd meg az
embereket,, hogy osszák meg az ötleteiket arról, hogyan lehetne jobban tenni a
dolgokat, egyszerűsíteni a folyamatokat, és megoldani a problémákat. Több szempontból
vizsgáljunk meg egy akadályt, korlátot, vagy nehézséget, mert pont ez kell
ahhoz, hogy elhárítsuk, vagy megoldjuk. Természetesen, mindig elemezni kell a
helyzetet, de ne elemezzük túl. Lelkesítsd az embereket, hogy mindkét
agyféltekéjüket használják. A Megoldás, csakúgy mint a többi Cselekvő
felelősséghez vezető lépés, egész agyat kíván. Amint az emberek érzik, hogy
komolyan gondolod, a javaslataik és megoldásaik szaporodnak és javulnak.
Nézzünk egy
példát. Egy adattárolókkal foglalkozó 200 millió dolláros vállalat 10 milliárd
dollárosra nőtte ki magát tíz év alatt. Lélegzetelállító sikertörténet volt,
amíg meg nem változott a helyzet. Eltűntek a prémium áras adattárolók,
és bejöttek az olcsóbb, a hardverrel szemben a szoftvermegoldásokat előtérbe
helyező megoldások. A vállalat forgalma és nyeresége lezuhant, mert nem tudott
elég gyorsan váltani. Csak a vezetés jelentős átalakításával tudott a vállalat
az ügyfelekkel újfajta kapcsolatba kerülni, új adattárolási megoldásokat
szállítani, összekapcsolni a rendszermérnököket és a vevőszolgálati
munkatársakat, és újraszegmentálni a piacot. Mára már a vállalat újra
növekszik, újabb piaci részt szerzett és - ami a legfontosabb - megtanulta,
hogy az új módszerek hamarabb lesznek régi módszerek, mint eddig bármikor is,
ezért alapvető fontosságú, hogy folyamatosan fedezzük fel és törekedjünk
újfajta módon versenyezni - ami mindenkitől a teljes agyat igényli a
gondolkodáshoz.
Ha többet
szeretnél megtudni arról, hogyan kezeljük az állandó változást és a folyamatos
javítást a vállalatnál, a jobb és bal agyféltekét is használva, meghívunk,
csatlakozz Cselekvő felelősségi közösséghez a a www.ozprinciple.com
weboldalunkon, ahol aktuális vevőeseteket nézhetsz meg és hallhatod az adott
vállalat vezetőit, ők hogyan élték meg a változásokat.
Solve It,
Steps To Accountability, and Accountability Community are all registered
trademarks of Partners In Leadership, Inc.