Eszközök a kívánt eredmények eléréséhez
Kérdezted már magadtól: „Mi a leghatékonyabb módja annak, hogy az emberek felelősségét megteremtsük, amikor nem hozzák azokat az eredményeket, amit elvárunk tőlük?” Nem meglepő, hogy sok ember ugyanezt, vagy hasonlókat kérdez, ezért itt a válaszunk.
Az elvárt eredmények nem valósulnak meg maguktól, csak mert a legjobbat várjuk el az embereinktől. A kívánt eredményeket csak akkor tudjuk elérni, ha (1) előre, világosan meghatározzuk ezeket az eredményeket, (2) szorgalmasan teszünk róla, hogy mindenki, aki részt vesz, annak a tettei igazodjanak az eredményekhez a teljes cselekvő felelősség alapján, (3) gyakran visszamérjük az előrehaladást minden egyes eredménynél, (4) folyamatosan elvégezzük a szükséges pályamódosításokat, és (5) lelkesen kitartunk egészen addig, amíg el nem érjük a kívánt eredményeket. Ez így működik.
A fenti kérdést ismételve: ha mindezt megtesszük és mégsem jönnek az eredmények, mit tegyünk? Először is, nézd meg, hogy tényleg mindent megteszel-e a Cselekvő Felelősségi Szekvencia mentén —Kialakítás, Kommunikálás, Igazodás, és Ellenőrzés. Ha a Cselekvő Felelősségi Szekvencia szilárdan a helyén van és az eredmények mégsem jönnek, a Beszélgetés a Cselekvő Felelősségről segít utánanézni a kulcsembereknél, hol is akadtunk el. Például azoknál, akiknél a legnagyobb a veszélye annak, hogy a kulcsfeladataikat nem végzik el. Kérdezd meg tőlük, „Miért nem haladsz úgy előre, ahogy szeretnéd?” Aztán beszélgess el erről és tedd fel ezeket a kérdéseket:
Íme egy példa, hogyan tud egy ilyen beszélgetés eredményeket hozni. Egy gyártó cég üzemeltetési igazgatóhelyettese frusztrált volt attól, hogy a fiatal műszakisokból álló csapatot láthatóan nem izgatta egy komoly folyamattervezési probléma. Amikor időt szakított néhány technikussal a Beszélgetésre a Cselekvő Felelősségről, rájött arra, hogy azért nem voltak aktívak, mert úgy hitték, hogy az üzemeltetői csapat nem lesz nyitott az új ötleteikre. Amint mindenki egyöntetűen elkötelezte magát a probléma megoldása iránt, új csapatot alkottak fiatal technikusokból és tapasztaltabb üzemeltetési mérnökökből. Olyan sikeresen oldották meg a problémát, hogy nemcsak a termelékenység nőtt, hanem milliós üzemeltetési költség megtakarítást is elértek. Ha egyszer a motivációs akadályokat feloldották, a velejáró kulturális korlátokkal együtt , az igazgatóhelyettes által elvárt eredményeket már gyorsan elérték. Nem meglepő, hogy a vezető, fiatalabb technikus kollegák mellé tapasztaltabb mentorokat rendelve az üzemeltetésről, más gyártási problémák megoldását is célba vették.
Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan alkalmazd a Cselekvő Felelősségi Szekvenciát amikor nem éred el azokat az eredményeket, amiket szeretnél, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Jelentkezz a következő angol nyelvű webinárunkra, ha érdekel, hogyan használhatod a Kulcseredményeket, hogy még nagyobb sikert érj el.
Accountability Sequence, Accountability Conversation, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc. All other registered trademarks and trademarks used herein are the property of their respective owners.
Az elvárt eredmények nem valósulnak meg maguktól, csak mert a legjobbat várjuk el az embereinktől. A kívánt eredményeket csak akkor tudjuk elérni, ha (1) előre, világosan meghatározzuk ezeket az eredményeket, (2) szorgalmasan teszünk róla, hogy mindenki, aki részt vesz, annak a tettei igazodjanak az eredményekhez a teljes cselekvő felelősség alapján, (3) gyakran visszamérjük az előrehaladást minden egyes eredménynél, (4) folyamatosan elvégezzük a szükséges pályamódosításokat, és (5) lelkesen kitartunk egészen addig, amíg el nem érjük a kívánt eredményeket. Ez így működik.
A fenti kérdést ismételve: ha mindezt megtesszük és mégsem jönnek az eredmények, mit tegyünk? Először is, nézd meg, hogy tényleg mindent megteszel-e a Cselekvő Felelősségi Szekvencia mentén —Kialakítás, Kommunikálás, Igazodás, és Ellenőrzés. Ha a Cselekvő Felelősségi Szekvencia szilárdan a helyén van és az eredmények mégsem jönnek, a Beszélgetés a Cselekvő Felelősségről segít utánanézni a kulcsembereknél, hol is akadtunk el. Például azoknál, akiknél a legnagyobb a veszélye annak, hogy a kulcsfeladataikat nem végzik el. Kérdezd meg tőlük, „Miért nem haladsz úgy előre, ahogy szeretnéd?” Aztán beszélgess el erről és tedd fel ezeket a kérdéseket:
- „Mik azok az akadályok, amik az előrehaladás útjában állnak?”
- „Ezek közül mellyek azok, amiket leginkább le kéne győznöd és miért?”
- „Mi mást tehetnél még?”
- „Mit fogsz tenni?”
Íme egy példa, hogyan tud egy ilyen beszélgetés eredményeket hozni. Egy gyártó cég üzemeltetési igazgatóhelyettese frusztrált volt attól, hogy a fiatal műszakisokból álló csapatot láthatóan nem izgatta egy komoly folyamattervezési probléma. Amikor időt szakított néhány technikussal a Beszélgetésre a Cselekvő Felelősségről, rájött arra, hogy azért nem voltak aktívak, mert úgy hitték, hogy az üzemeltetői csapat nem lesz nyitott az új ötleteikre. Amint mindenki egyöntetűen elkötelezte magát a probléma megoldása iránt, új csapatot alkottak fiatal technikusokból és tapasztaltabb üzemeltetési mérnökökből. Olyan sikeresen oldották meg a problémát, hogy nemcsak a termelékenység nőtt, hanem milliós üzemeltetési költség megtakarítást is elértek. Ha egyszer a motivációs akadályokat feloldották, a velejáró kulturális korlátokkal együtt , az igazgatóhelyettes által elvárt eredményeket már gyorsan elérték. Nem meglepő, hogy a vezető, fiatalabb technikus kollegák mellé tapasztaltabb mentorokat rendelve az üzemeltetésről, más gyártási problémák megoldását is célba vették.
Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan alkalmazd a Cselekvő Felelősségi Szekvenciát amikor nem éred el azokat az eredményeket, amiket szeretnél, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Jelentkezz a következő angol nyelvű webinárunkra, ha érdekel, hogyan használhatod a Kulcseredményeket, hogy még nagyobb sikert érj el.
Accountability Sequence, Accountability Conversation, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc. All other registered trademarks and trademarks used herein are the property of their respective owners.