Elmondani miért

A legtöbb üzleti vezető erőfeszítéseinek 80 százalékát a „Mit-Mikorra” kérdések és csupán 20 százalékát a „Miért” megválaszolásával tölti. Fordítsd meg, töltsd az időd többségét a „Miért”-tel és azt  látod, hogy a csapatod gyorsabban és egyöntetűbben igazodik abba az irányba, ahol az elérendő eredmények vannak.
A “Miért” kommunikálása nem csak világossá teszi az érvelést, miért is kell elérni valamilyen nemes célt, vagy eredményt, de azt is megmutatja az embereknek, megérdemlik a meggyőzésükre szánt időt és erőfeszítést, hogy magukénak érezzék és meg is valósítsák a dolgokat. Az embereknek félreérthetetlen üzenetet közvetít, hogy tiszteled és becsülöd őket, mint a dolgok megvalósításában kulcsszereplőket.
Ha tényleg inspirálni és felvillanyozni szeretnéd az embereidet, például a szívüket és eszüket is be szeretnéd vonni az eredmények elérésébe—sürgető okokat kell felhoznod, „miért kell megtennünk most,” és „miért egy bizonyos módon kell megtenniük, amikor szükség van rá.”
Nemrégiben egy szolgáltatási cég vezérigazgatója egy egész napot szentelt a 100 legfelső vezetőjével való beszélgetésre, minden „Miért” kérdésükre válaszolva a vállalat stratégiai kezdeményezéseivel és kívánt eredményeivel kapcsolatosan: miért fontosak ezek a vállalatnak és a jövőjük szempontjából; miért fontosak a jelenlegi és reménybeli ügyfeleiknek; miért fontosak a teremben ülő emberek számára; minden egyes alkalmazottnak; miért fontosak az összes érintettnek; és miért kíván ez meg bizonyos gondolkodást és cselekedeteket, beleértve a szabványosított folyamatokat és rendszereket. Ezek után a résztvevők olyanokat mondtak, mint, „Azt hittem előtte, hogy értem, de most tényleg felfogtam. Most már sokkal jobban fel vagyok készülve, hogy az embereimmel is megértessem. Nagy különbséget jelent, ha igazán értjük a „miért”-et.
Ha többet szeretnél megtudni a „miért” megértetésének fontosságáról az eredményekért való cselekvő felelősség kialakítása érdekében, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez a www.ozprinciple.com weboldalunkon, ahol valódi ügyfélesetekkel ismerkedhetsz meg.
Jelentkezz a következő angol nyelvű webinárunkra, ha érdekel, hogyan lehetsz még jobb vezető.
Accountability Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. All other registered trademarks and trademarks used herein are the property of their respective owners.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!