Elmondani miért
A legtöbb
üzleti vezető erőfeszítéseinek 80 százalékát a „Mit-Mikorra” kérdések és csupán
20 százalékát a „Miért” megválaszolásával tölti. Fordítsd meg, töltsd az időd
többségét a „Miért”-tel és azt látod,
hogy a csapatod gyorsabban és egyöntetűbben igazodik abba az irányba, ahol az
elérendő eredmények vannak.
A
“Miért” kommunikálása nem csak világossá teszi az érvelést, miért is kell
elérni valamilyen nemes célt, vagy eredményt, de azt is megmutatja az
embereknek, megérdemlik a meggyőzésükre szánt időt és erőfeszítést, hogy
magukénak érezzék és meg is valósítsák a dolgokat. Az embereknek
félreérthetetlen üzenetet közvetít, hogy tiszteled és becsülöd őket, mint a
dolgok megvalósításában kulcsszereplőket.
Ha tényleg
inspirálni és felvillanyozni szeretnéd az embereidet, például a szívüket
és eszüket is be szeretnéd vonni az eredmények elérésébe—sürgető okokat kell
felhoznod, „miért kell megtennünk most,” és „miért egy bizonyos módon kell
megtenniük, amikor szükség van rá.”
Nemrégiben
egy szolgáltatási cég vezérigazgatója egy egész napot szentelt a 100 legfelső
vezetőjével való beszélgetésre, minden „Miért” kérdésükre válaszolva a vállalat
stratégiai kezdeményezéseivel és kívánt eredményeivel kapcsolatosan: miért
fontosak ezek a vállalatnak és a jövőjük szempontjából; miért fontosak a
jelenlegi és reménybeli ügyfeleiknek; miért fontosak a teremben ülő emberek
számára; minden egyes alkalmazottnak; miért fontosak az összes érintettnek; és
miért kíván ez meg bizonyos gondolkodást és cselekedeteket, beleértve a
szabványosított folyamatokat és rendszereket. Ezek után a résztvevők olyanokat
mondtak, mint, „Azt hittem előtte, hogy értem, de most tényleg felfogtam. Most
már sokkal jobban fel vagyok készülve, hogy az embereimmel is megértessem. Nagy
különbséget jelent, ha igazán értjük a „miért”-et.
Ha többet
szeretnél megtudni a „miért” megértetésének fontosságáról az eredményekért való
cselekvő felelősség kialakítása érdekében, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi
Közösséghez a www.ozprinciple.com
weboldalunkon, ahol valódi ügyfélesetekkel ismerkedhetsz meg.
Accountability
Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. All other
registered trademarks and trademarks used herein are the property of their
respective owners.