Mennyire értékes a visszajelzés?
Az elmúlt
két évtizedben ezernyi vállalatnál, milliónyi ember részvételével hoztunk létre
visszajelzési folyamatokat világszerte. Ez a tapasztalat felbecsülhetetlen
tanulságot jelent a visszajelzés adásában és
fogadásában rejlő kivételes erőről. Íme néhány ezek közül:
- Nincs visszajelzés, ha te nem teszel róla.
- Könnyebb megszűrni a visszajelzést, mint elfogadni.
- Az emberek valamilyen utánkövetés nélkül általában nem cselekszenek a visszajelzés alapján.
- A visszajelzés ritkul, ha az emberek fejlődnek, mert úgy gondolják, már nincs többé szükség rá.
- A szervezetek alulbecsülik a nehézségeit annak, hogy az embereket rábírják a visszajelzés adására és fogadására.
- Az emberek csak akkor becsülik a kapott visszajelzést, ha már látják, mi a hatása az eredményeikre.
Ha rendszeresen kérünk és adunk visszajelzést azzal a szándékkal, hogy az egyéni és a szervezeti eredményeket javítsuk, nemcsak a másik ember iránti tiszteletünket fejezzük ki, hanem következetesen jobb eredményeket is elérünk. Ez a visszajelzés értéke.
A legsikeresebb vezetők rájönnek arra, hogy az őszinte visszajelzés—adása és fogadása, megerősítő és továbbfejlődést segítő—nélkülözhetetlen a fenntartható eredményekhez. De akkor miért nem adnak a vezetők gyakrabban kölcsönös visszajelzést?
A legsikeresebb vezetők rájönnek arra, hogy az őszinte visszajelzés—adása és fogadása, megerősítő és továbbfejlődést segítő—nélkülözhetetlen a fenntartható eredményekhez. De akkor miért nem adnak a vezetők gyakrabban kölcsönös visszajelzést?
Az egyik üzleti vezető, aki eltökélt volt, hogy a vállalat
kultúráját megváltoztassa, a közvetlen beosztottait elkezdte kérdezgetni,
mennyire gondolják, hogy a kölcsönös visszajelzés hatékony. Aztán megkérdezte,
mennyire gondolják hatékonynak odamenni valakihez, főnökhöz, munkatárshoz, és
azt remélni, hogy visszajelzést fog adni
Végül megkérdezte, mennyire hatékony szerintük, ha nem az igazságot
mondjuk, vagy halljuk meg, hogy mások hogy látják a dolgokat. Néhány hónap
alatt a közvetlen beosztottai megértették az üzenetet és elkezdtek kölcsönös
visszajelzést adni őszintébben és gyakrabban. Igen, a csapat és a szervezet kultúrája jobb lett.
Ha többet
szeretnél megtudni, hogyan tud a visszajelzés a cselekvő felelősség kultúráját
kialakítani, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az
www.ozprinciple.com oldalunkon,
ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Culture of
Accountability (a Cselekvő Felelősség Kultúrája) and Accountability Community
(Cselekvő Felelősségi Közösség) are registered trademarks of Partners In
Leadership. All other registered trademarks and trademarks used herein are the
property of their respective owners.