Szerves kultúraváltás


Mi a forrása a legjobb szervezeti megoldásoknak, innovációnak, fejlesztéseknek, és áttörő javaslatoknak? A bölcs vezetők tudják, hogy ezek nem tőlük jönnek, hanem a gyári dolgozóktól, és azoktól, akik kinn a piacon dolgoznak és szerte az egész szervezetben, a problémák, gondok, igények és valóság napi szintű ismeretével felvértezve.

Nemrégiben, egy globális ügyfelünkkel folytatott beszélgetés során a vezérigazgató így foglalta össze: „Akárhányszor az embereink új megoldással állnak elő az ügyfeleinkkel, üzleti folyamatok javításával, vagy a tehetségek fejlesztésével kapcsolatosan, megváltoztatják a kultúrát, az elérendő eredményekkel összhangban. Vezetőként az elsődleges feladatom biztosítani, hogy az emberek A Vonal Fölött maradjanak és a kulcseredményekre összpontosítsanak. A többit ők megoldják.”

Egy szervezetben mindenkinek, függetlenül a beosztásától, vagy a munkakörétől, naponta lehetősége van a szervezet kultúrájának a megváltoztatására. Igen, mindenkinek befolyással lehet rá és megváltoztathatja a szervezeti kultúrát.

Amikor az emberek az egész szervezetben cselekvő felelősséget vállalnak a kultúra megváltoztatásáért, hogy a szervezeti kultúra értük, és ne ellenük dolgozzon, drámai, maradandó eredményeket hoznak. Ezt tanultuk meg az elmúlt két évtizedben, amikor Cselekvő Felelősség Fejlesztési Folyamatát valósítottuk meg a világon vállalatok ezreinél. A Vonal Fölötti alkalmazottak (pl. olyanok, akik következetesen és aktívan vállalnak cselekvő felelősséget az eredményekért) nagyobb valószínűséggel javasolnak újdonságokat, új termékeket, jobb ügyfélszolgáltatásokat, egyszerűbb üzleti folyamatokat, ami költségcsökkentést, több eladást, és nagyobb összetartást eredményeznek a kollegák között. Ezek mind alakítják a szervzeti kultúrát. A Gallup Intézet dolgozói elkötelezettségre vonatkozó vizsgálata ugyanezt mutatja: a nagyob cselekvő felelősséggel kapcsolatos hozzáállással bizonyítottan, az elkötelezett munkatársak mindíg, jobb problémamegoldók, innovátorok, és élenjárók a változásban. Azoknak az üzleti vezetőknek, akik új magasságokba igyekeznek vinni a szervezeteiket, nagyobb cselekvő felelősségre kell bírniuk az embereiket ahhoz, hogy szerves kultúraváltást tudjanak elérni, és amikor szükséges, még radikális kultúraváltást is azért, hogy jobb eredményeket tudjanak elérni. Emlékezzünk rá, a kultúra emberről emberre fog sorban megváltozni, és a cselekvő felelősséget vállaló emberek a változások legjobb éllovasai.


Ha többet szeretnél megtudni a cselekvő felelősségről a kultúraváltásról, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.

Jelentkezz a következő angol nyelvű webinárunkra, ha érdekel, hogyan lehetsz még jobb vezető.

Below The Line, Accountability Training, Above The Line, Solve It, Culture of Accountability, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc. All other registered trademarks and trademarks used herein are the property of their respective owners.




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!