Elérni az igazán vágyott eredményeket
Mi a leghatékonyabb módja annak, hogy az emberek felelősségét megteremtsük, amikor nem hozzák azokat az eredményeket, amit elvárunk tőlük?
A vezetők manapság gyakran teszik fel ezt a kérdést.
A vezetők manapság gyakran teszik fel ezt a kérdést.
Az elvárt eredmények nem valósulnak meg maguktól, csak mert a legjobbat várjuk el az embereinktől. A kívánt eredményeket csak akkor tudjuk elérni, ha (1) azt előre, világosan meghatározzuk, (2) szorgalmasan teszünk róla, hogy mindenkinek a tettei, akik részt vesznek, igazodjanak hozzá a teljes cselekvő felelősség alapján, (3) gyakran visszamérjük az előrehaladást minden egyes eredmény felé, (4) folyamatosan elvégezzük a szükséges pályamódosításokat, és (5) lelkesen kitartunk egészen addig, amíg el nem érjük a kívánt eredményeket. Így működik ez.
A fenti kérdésre válaszolva, ha mindezt megtesszük és továbbra sem érjük el a kitűzött célokat, mit kéne tennünk? Először is, nézd meg, hogy tényleg mindent megteszel-e a Cselekvő Felelősségi Szekvencia mentén —Kialakítás, Kommunikálás, Igazodás, és Ellenőrzés. Ha a Cselekvő Felelősségi Szekvencia szilárdan helyén van és az eredmények mégsem jönnek, egy Beszélgetés a Cselekvő Felelősségről segít utánanézni a kulcsembereknél hol is akadtunk el. Határozzuk meg pontosan, mi is az oka annak, hogy nem érik el az emberek a kívánt eredményeket. A motiváció miatt? A felkészültség, képességek miatt? A cselekvő felelősség hiánya miatt? Vagy a kultúra, munkakörnyezet miatt?
Lássunk egy példát: Egy gyártó cég hosszú idő óta kísérletezett egy komoly folyamattervezési probléma megoldásával, kevés sikerrel. Az üzemeltetési igazgatóhelyettes frusztrált volt attól, hogy a fiatal műszaki csapatot láthatóan nem izgatta a probléma.
Amikor végül is időt szakított néhány technikussal a Beszélgetésre a Cselekvő Felelősségről, rájött arra, hogy azért nem voltak aktívak, mert úgy hitték, hogy az üzemeltetői csapat nem lesz nyitott az új ötleteikre. Ennek következényeként, a motivációjuk a folyamattervezési probléma megoldására, gyakorlatilag nem létezett. Amikor az igazgatóhelyettes rábírta őket arra, hogy egy tapasztaltabb kollegával együtt az üzemeltetésről még egy kisérletet tegyenek, olyan sikeresen oldották meg a problémát, hogy nemcsak a termelékenység nőtt, hanem milliós üzemeltetési költség megtakarítást is elértek.
Ha egyszer a motivációs akadályokat feloldották, a velejáró kulturális korlátokkal együtt, az igazgatóhelyettes által elvárt eredményeket gyorsan elérték. Nem meglepő, hogy más gyártási problémák megoldását is célba vette a vezető, fiatalabb technikus kollegák mellé tapasztaltabb mentorokat rendelve az üzemeltetésről.
Ahogy ez a példa is mutatja, ne habozzunk alkalmazni a Cselekvő Felelősségi Szekvenciát és a Beszélgetést a Cselekvő Felelősségről, ha a várt eredmények nem jönnek.
www.ozelv.com
www.ozelv.com
Forrás: PartnersInLeadership, 2014. március 6.