Pozitív és elvi alapokon álló ellenőrzés


Amikor egy közepes méretű vendéglátással foglalkozó cég elnök-vezérigazgatója ellenőrizni kezdte, hogyan haladnak előre az elvárt eredmények felé, a közvetlen munkatársai és azok beosztottai erős negatív érzelmekkel reagáltak. A reakcióik és panaszaik sokfélék voltak, kezdve azzal, hogy „rövid pórázon tartasz”, vagy „Nem bízol meg bennünk”, vagy „Nem bízol meg bennünk, hogy képesek vagyunk felelősséget vállalni, amikor a nyakunkba lihegsz” egészen odáig, hogy „Nem hiszel abban, hogy képesek vagyunk ellátni a feladatainkat.
A legtöbb ember az elvárások teljesülésének ellenőrzését micromenedzsmentnek, vagy bizalomhiánynak veszik, hacsak nem készíted fel előre őket az ellenőrzésre. Gondold csak meg. Természetes, hogy az emberek idegesek lesznek, aggódni kezdenek, ha tudják, hogy valaki ellenőrizni fogja az előrehaladásukat. Gondolkozz el a következő okokon, hogy miért nem szeretik az emberek az ellenőrzést:
a döntések végrehajtásának követését a teljesítésre való képesség megkérdőjelezésének veszik
Támogatásra vágynak és nem kritizálásra
Nem akarnak csalódást okozni, vagy kudarcot vallani az elvárásoknak való megfelelésben.
Nem szeretnék az esetleges elismerést másokkal megosztani.
Büszkék szeretnének lenni arra, hogy nincs szükség a vezetőjük idejére és figyelmére.
Szeretnék megalapozni a vállalat előtt a tekintélyüket és megbízhatóságukat.
Úgy gondolják, hogy a felülvizsgálat nem ad értéket ahhoz a képességükhöz, hogy a munkájukat elvégezzék.


Ha nem ismerjük fel és nem kezeljük előre ezeket a természetes emberi fenntartásokat, nem szabad meglepődnünk, ha az emberek ellenállnak az ellenőrzésnek. Egyedüli módja annak, hogy ellenőrizzük, amit elvárunk az, ha előre kölcsönös megértésre és megegyezésre törekszünk arra vonatkozóan, hogyan fog történni az ellenőrzés. Ha egyszer ez megtörtént, az ellenőrzési folyamat segíteni fog a elvárási láncolatban levő embereknek, hogy pozitív felelősségen alapuló kapcsolatot teremtsenek, mialatt a kívánt eredmények elérése törekszenek.
Hogyan lehet ezt megtenni? Úgy, hogy a Felelősségi Szekvencia Külső Gyűrűjének mind a négy lépését alkalmazzuk - Kialakítás, Kommunikálás, Igazodás, és Ellenőrzés - amikor közös megértésre és megegyezésre törekszünk arra vonatkozóan, hogyan ellenőrizzük azt, amit elvárunk. Az elvárások megfogalmazása azzal kapcsolatosan, hogyan fog megtörténni az ellenőrzés, az elvárások kommunikálása  Miért-Mit-Mikor kérdések segítségével, és annak biztosítása, hogy mielőtt elindultok azonos nevezőre juttok, kölcsönösen előnyös ellenőrzési folyamatra készíti fel az embereidet. És ne feledd el ellenőrizni időről időre magát az ellenőrzési folyamatot sem. Az elvárások teljesülésének pozitív, elvi alapokon álló ellenőrzése rengeteg időt fog megtakarítani, ahelyett, hogy problémákat oldanánk meg, vagy a nem teljesített elvárások miatt kialakult helyzetet kellene kezelnünk. Ha előre világosan tisztázzuk a dolgokat, pozitív tapasztalatot fog jelenteni az Elvárási Láncolatban állók számára. Ha több információt szeretnél arra vonatkozóan, hogyan ellenőrizzük az elvárásokat, keresd fel weboldalunkat a www.ozprinciple.com címen.
Accountability Sequence, Inspect What You Expect, Outer Ring, and Why-What-When are all registered trademarks of Partners In Leadership Inc.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!