Felvásárlás és egyesülés utáni kulturális keveredés
Két
gyógyszeripari óriás egyesülése után kialakult környezet ideális táptalajt
kínált a Vonal Alatti
viselkedésnek. Néhány azok közül a kérdések közül, amit feltettek: „Miért nem
érintették ezt a előzetes cégátvilágítás során?” „Ki az, aki elejtette a labdát
ezzel kapcsolatosan?” „Mióta folyik ez így?” és „Miért nem tud erről a
közvetlen főnököm?” Mivel mindkét cég korábban alkalmazta az Óz elvet a Cselekvő Felelősség
Fejlesztése
eredményeképpen, megállapodtak abban, hogy csakis a Vonal Feletti megközelítés
segíthet abban, hogy nagyobb felelősséget vállaljanak az emberek a jobb
kommunikációért és a kulturális integrációért.
Ha bármikor az egyesülés után az
emberek negatív kérdéseket kezdtek feltenni, arra sürgették egymást, hogy
másfajta kérdéseket tegyenek fel: „Mi mást tehetünk még” vagy „Ki mással
vehetem fel a kapcsolatot, hogy megszerezzem az információt, amire szükségem
van?” Ha a vezetők olyan szervezeti kultúrát tudnak teremteni, amelyben azok
tudnak felelősséget vállalni, akik a kérdéseket felteszik, akkor hirtelen a
vállalat tele lesz olyan emberekkel, akik a problémákat megoldják, és nem pedig
panaszkodnak miattuk. A gyakori „Oldjuk meg” párbeszéd mindkét vállalatot abban
segítette, hogy egymástól tanulják el a legjobb gyakorlatokat, aminek
eredményeképpen ezek legjobb kombinációja alakult ki. Ahelyett, hogy örökös
panaszkodásban és bénító zavarodottságban merültek volna el, ez a két cég
segített az embereiknek abban, hogy a cselekvő felelősség legyen az alapja a kulturális
integrációnak. Az
eredmény hatalmas költségmegtakarítás, magasabb dolgozói hűség, jobb
értékesítési teljesítmény, valóra váltott szinergiák, és magasabb érték lett a
tulajdonosok számára.
Attól
függetlenül, hogy az egyesülés és felvásárlás utáni fókusz a két kultúra
összeegyeztetése, vagy a vásárló cég kultúrájára jellemző dolgok átvétele, vagy
a két vállalat szubkultúrájának szimbiózisa, a vezetőknek felelősséget kell
vállalniuk azért, hogy olyan kultúrát teremtsenek, amely mind rövid, mind
hosszú távon sikert hoz. Sajnos, a legtöbb vezető nem ezt teszi. A
felvásárlások és az egyesülések legtöbbje nemcsak nem hozza a várt hasznot,
hanem a vállalat értékét is csökkentik a tulajdonosok számára. Az egyetlen
megoldás a Cselekvő Felelősség Kultúrájának megteremtése a sikeres integráció,
a megvalósuló szinergiák és az elvárt üzleti eredmények érdekében.
Ha többet
szeretnél megtudni a felvásárlás és egyesülés utáni integrációval kapcsolatos
szolgáltatásainkról, bíztatunk, hogy csatlakozz a Cselekvő felelősségi
közösséghez a www.ozprinciple.com oldalunkon,
ahol aktuális ügyféleseteket is megtekinthetsz.
Below The
Line, Accountability Training, Above The Line, Solve It, Culture of
Accountability, and Accountability Community are all registered trademarks of
Partners In Leadership, Inc.