Felvásárlás és egyesülés utáni kulturális keveredés

Két gyógyszeripari óriás egyesülése után kialakult környezet ideális táptalajt kínált a Vonal Alatti viselkedésnek. Néhány azok közül a kérdések közül, amit feltettek: „Miért nem érintették ezt a előzetes cégátvilágítás során?” „Ki az, aki elejtette a labdát ezzel kapcsolatosan?” „Mióta folyik ez így?” és „Miért nem tud erről a közvetlen főnököm?” Mivel mindkét cég korábban alkalmazta az Óz elvet a Cselekvő Felelősség Fejlesztése eredményeképpen, megállapodtak abban, hogy csakis a Vonal Feletti megközelítés segíthet abban, hogy nagyobb felelősséget vállaljanak az emberek a jobb kommunikációért és a kulturális integrációért.
Ha bármikor az egyesülés után az emberek negatív kérdéseket kezdtek feltenni, arra sürgették egymást, hogy másfajta kérdéseket tegyenek fel: „Mi mást tehetünk még” vagy „Ki mással vehetem fel a kapcsolatot, hogy megszerezzem az információt, amire szükségem van?” Ha a vezetők olyan szervezeti kultúrát tudnak teremteni, amelyben azok tudnak felelősséget vállalni, akik a kérdéseket felteszik, akkor hirtelen a vállalat tele lesz olyan emberekkel, akik a problémákat megoldják, és nem pedig panaszkodnak miattuk. A gyakori „Oldjuk meg” párbeszéd mindkét vállalatot abban segítette, hogy egymástól tanulják el a legjobb gyakorlatokat, aminek eredményeképpen ezek legjobb kombinációja alakult ki. Ahelyett, hogy örökös panaszkodásban és bénító zavarodottságban merültek volna el, ez a két cég segített az embereiknek abban, hogy a cselekvő felelősség legyen az alapja a kulturális integrációnak. Az eredmény hatalmas költségmegtakarítás, magasabb dolgozói hűség, jobb értékesítési teljesítmény, valóra váltott szinergiák, és magasabb érték lett a tulajdonosok számára.
Attól függetlenül, hogy az egyesülés és felvásárlás utáni fókusz a két kultúra összeegyeztetése, vagy a vásárló cég kultúrájára jellemző dolgok átvétele, vagy a két vállalat szubkultúrájának szimbiózisa, a vezetőknek felelősséget kell vállalniuk azért, hogy olyan kultúrát teremtsenek, amely mind rövid, mind hosszú távon sikert hoz. Sajnos, a legtöbb vezető nem ezt teszi. A felvásárlások és az egyesülések legtöbbje nemcsak nem hozza a várt hasznot, hanem a vállalat értékét is csökkentik a tulajdonosok számára. Az egyetlen megoldás a Cselekvő Felelősség Kultúrájának megteremtése a sikeres integráció, a megvalósuló szinergiák és az elvárt üzleti eredmények érdekében.
Ha többet szeretnél megtudni a felvásárlás és egyesülés utáni integrációval kapcsolatos szolgáltatásainkról, bíztatunk, hogy csatlakozz a Cselekvő felelősségi közösséghez a www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket is megtekinthetsz.

Below The Line, Accountability Training, Above The Line, Solve It, Culture of Accountability, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!