Újragondolni a véleményünket és feltételezéseinket

Sohasem könnyű megkérdőjelezni a saját véleményünket és feltételezéseinket, de nincs más választásunk, ha azt várjuk el, hogy alkalmazkodóak, rugalmasak, törekvők és eredményesek maradjunk a mai változásokkal teli, gyakran zűrzavaros világban. A vállalatok legtöbb tévedése abból adódik, hogy nem képesek saját magukat új szemszögből látni, vagy felismerni a rájuk váró lehetőségeket és fenyegetéseket. Lényeges, hogy naponta kérdőjelezzük meg a saját véleményünket és feltételezéseinket, még akkor is, amikor ez bizonytalannak is tűntethet fel bennünket. Bizonytalannak lenni és mégis válaszolni a változásokra sokkal jobb, mint magabiztosnak lenni és nem reagálni azokra.

A Microsoft “semmi sem lehetetlen” hozzáállása hajtja az állandó újragondolását a véleményeknek és feltételezéseknek. Gondoljuk át a korábbi elnöktől, Bill Gatestől származó állítást: “A legelégedetlenebb ügyfeled a legjelentősebb tanulási forrás”. Nem tekintheted magadénak, vagy adhatod tovább azt a kulturális meggyőződést anélkül, hogy olyan tapasztalatokat generálj, ami lehetővé teszi magad és a körülötted levők számára, hogy megkérdőjelezd, ahogy gondolkodsz, ahogy érzel, ahogy cselekszel. A Microsoft alapvető  hozzáállása megköveteli, hogy minden feltételezést és meggyőződést kétségbe vonj, függetlenül attól, hogy azokat hol találod. Például az egyik kulturális meggyőződésük, hogy „lehetővé tenni az emberek számára, hogy új dolgokat hozhassanak létre”, ami bátorítja, hogy „az ügyfelek számára rendelkezésre álló választási lehetőségeket szélesíteni azáltal, hogy új üzleti területeket azonosítunk be, új termékeket hozunk létre, új ügyfélforgatókönyveket illesztünk meglevő üzletágakba, felderítjük, hogyan lehet tehetséges embereket és szakértelmet megnyerni és még jobban integrálódni új és meglevő partnerekkel.” Amikor ilyen tapasztalatok megélését tesszük lehetővé, akkor ezek alakítják és erősítik azt a meggyőződést, hogy az embereket hatalmazzuk fel az új dolgokkal való kisérletezésre, ami a Microsoft szenvedélye mögötti hajtóerőt adja, hogy a technológia segítségével „gyorsabban tanuljunk, többet érjünk el, tegyük egyszerűbbé az életet, és szórakozzunk.” Mindez azon múlik, hogy sosem ragaszkodunk ugyanazokhoz a régi álláspontokhoz, véleményekhez.

Mi az a legjobb dolog, ami azért történt, mert megkérdőjelezted a véleményedet és feltételezésedet? Mi az a legrosszabb dolog, ami azért történt, mert elmulasztottad megtenni ezeket?

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan lehet nagyobb felelősséget vállalni a véleményekért és feltételezésekért a saját vállalatodnál, csatlakozz www.ozprinciple.com, közösséghez, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.

Cultural Belief and Accountability Community are registered trademarks of Partners In Leadership, Inc.

 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!