Újragondolni a véleményünket és feltételezéseinket
Sohasem
könnyű megkérdőjelezni a saját véleményünket és feltételezéseinket, de nincs
más választásunk, ha azt várjuk el, hogy alkalmazkodóak, rugalmasak, törekvők
és eredményesek maradjunk a mai változásokkal teli, gyakran zűrzavaros
világban. A vállalatok legtöbb tévedése abból adódik, hogy nem képesek saját
magukat új szemszögből látni, vagy felismerni a rájuk váró lehetőségeket és
fenyegetéseket. Lényeges, hogy naponta kérdőjelezzük meg a saját véleményünket
és feltételezéseinket, még akkor is, amikor ez bizonytalannak is tűntethet fel
bennünket. Bizonytalannak lenni és mégis válaszolni a változásokra sokkal jobb, mint magabiztosnak
lenni és nem reagálni azokra.
A Microsoft
“semmi sem lehetetlen” hozzáállása hajtja az állandó újragondolását a
véleményeknek és feltételezéseknek. Gondoljuk át a korábbi elnöktől, Bill
Gatestől származó állítást: “A legelégedetlenebb ügyfeled a legjelentősebb
tanulási forrás”. Nem tekintheted magadénak, vagy adhatod tovább azt a kulturális
meggyőződést anélkül, hogy olyan tapasztalatokat generálj, ami lehetővé teszi magad és
a körülötted levők számára, hogy megkérdőjelezd, ahogy gondolkodsz, ahogy
érzel, ahogy cselekszel. A Microsoft alapvető hozzáállása megköveteli, hogy minden
feltételezést és meggyőződést kétségbe vonj, függetlenül attól, hogy azokat hol
találod. Például az egyik kulturális meggyőződésük, hogy „lehetővé tenni az
emberek számára, hogy új dolgokat hozhassanak létre”, ami bátorítja, hogy „az
ügyfelek számára rendelkezésre álló választási lehetőségeket szélesíteni azáltal,
hogy új üzleti területeket azonosítunk be, új termékeket hozunk létre, új
ügyfélforgatókönyveket illesztünk meglevő üzletágakba, felderítjük, hogyan
lehet tehetséges embereket és szakértelmet megnyerni és még jobban integrálódni
új és meglevő partnerekkel.” Amikor ilyen tapasztalatok megélését
tesszük lehetővé, akkor ezek alakítják és erősítik azt a meggyőződést, hogy az
embereket hatalmazzuk fel az új dolgokkal való kisérletezésre, ami a Microsoft
szenvedélye mögötti hajtóerőt adja, hogy a technológia segítségével „gyorsabban
tanuljunk, többet érjünk el, tegyük egyszerűbbé az életet, és szórakozzunk.” Mindez
azon múlik, hogy sosem ragaszkodunk ugyanazokhoz a régi álláspontokhoz,
véleményekhez.
Mi az a
legjobb dolog, ami azért történt, mert megkérdőjelezted a véleményedet és
feltételezésedet? Mi az a legrosszabb dolog, ami azért történt, mert
elmulasztottad megtenni ezeket?
Ha többet
szeretnél megtudni arról, hogyan lehet nagyobb felelősséget vállalni
a véleményekért és feltételezésekért a saját vállalatodnál, csatlakozz www.ozprinciple.com, közösséghez,
ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Cultural
Belief and Accountability Community are registered trademarks of Partners In
Leadership, Inc.