A végső kérdés arról, mennyire érzed sajátodnak: “Mi mást tehetek még?”




Viszonlyag keveset segít, ha  szembenézel ugyan a valósággal, de elmulasztod megoldani a problémákat, vagy nem hárítod el az elérni kívánt eredmények útjában álló akadályokat. Ha már Meglátod, Magadénak érzed, Meg is kell oldanod úgy, hogy folyamatosan azt kérdezed magadtól: „Mi mást tehetek még?” Csak akkor tudod következetesen Megtenni.

A valósággal való szembesülésedet és a körülményekkel való azonosulásodat lefordíthatod a valódi probléma megoldási lépésekre a következő néhány egyszerű megoldási készséggel:
  1. Foglalkozz vele folyamatosan. Ne arra összpontosíts, hogy mit nem lehet megtenni, folytasd tovább a kreatív alternatívák keresését.
  2. Légy állhatatos. Mindig tedd fel magadnak a kérdést: „Mit tehetnék még?”
  3. Gondolkozz másképp. Emlékezz arra, ugyanaz a gondolkodás, ami a problémát okozta, nem fog segíteni a megoldásban.
  4. Fedezz fel új kapcsolódási pontokat. Az új megközelítések új kapcsolatokat is jelentenek.
  5. Kezdeményezz. Ki szeretnél lenni? Valaki, aki teszi a dolgokat, aki nézi a dolgokat, valaki, aki csodálkozik, mi történt, vagy olyasvalaki, aki azt sem tudja, hogy történt-e valami?
  6. Maradj tudatos. Kérdőjelezd meg a jelenlegi feltevéseket és meggyőződéseket annak érdekében, hogy a gondolkodás új területére törj be, ami valószínűleg a saját komfortzónádon kívülre esik.
Íme egy vállalat tapasztalata a megoldással kapcsolatosan. Egy nagy pénzügyi szolgáltató vállalat kűzdött az ügyfélszolgálata teljesítményének a növelésével. A munkatársak gyakran cserélődtek, az esetek elintézési ideje hosszú volt és a szoftver megoldások nem voltak megfelelőek. Megállapították a javítás céljait és mindenki elkezdte kérdezgetni magától: „Mi mást tehetnék még?” De amikor a valódi változás szintjére érkeztek, egyre nehezebb volt előrehaladni, és számos váratlan gond, probléma merült fel. Mindenki az egész szervezetben rettenthetetlenül kérdezgette: „Mi mást tehetek még?”, hogy a teljestménynövelés új útjait találják meg. Mindenkitől özönlöttek az ötletek, ahogy a felsővezetéstől a telefonos operátorokig az emberek felelősséget vállaltak azért, hogy csökkentsék az egyes hívások kezeléséhez szükséges időt.
Néhány hónap leforgás alatt megváltoztatták a módját annak, ahogy az embereket választották ki és vették fel, ahogy az új szoftvermegoldásokat megvalósították. Elkezdték mérni és jelenteni a teljesítmény alakulását, bevezették a balanced scorecard-ot, és a tréningeket, fejlesztéseket a magas prioritású felkészültségi területekre összpontosították. A „Megoldani” mentalitás virágzott, aminek következtében új készségek is kialakultak. Az eredmény lenyűgöző 143 millió dolláros bevétel növekedés lett, aminek jelentős része a vevőszolgálati központok javulásának volt köszönhető.
Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan lehet lényeges „megoldási” készségekre szert tenni, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez, ahol esettanulmányokat olvashatsz olyan ügyfeleinkről, akik Meglátják, Magukénak érzik, Megoldják, és Megteszik.
See It, Own It, Solve It, Do It, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!