A végső kérdés arról, mennyire érzed sajátodnak: “Mi mást tehetek még?”
Viszonlyag
keveset segít, ha szembenézel ugyan a
valósággal, de elmulasztod megoldani a problémákat, vagy nem hárítod el az
elérni kívánt eredmények útjában álló akadályokat. Ha már Meglátod, Magadénak
érzed, Meg
is kell oldanod úgy, hogy folyamatosan azt kérdezed magadtól: „Mi mást tehetek még?”
Csak akkor tudod következetesen Megtenni.
A valósággal
való szembesülésedet és a körülményekkel való azonosulásodat lefordíthatod a
valódi probléma megoldási lépésekre a következő néhány egyszerű megoldási
készséggel:
- Foglalkozz vele folyamatosan. Ne arra összpontosíts, hogy mit nem lehet megtenni, folytasd tovább a kreatív alternatívák keresését.
- Légy állhatatos. Mindig tedd fel magadnak a kérdést: „Mit tehetnék még?”
- Gondolkozz másképp. Emlékezz arra, ugyanaz a gondolkodás, ami a problémát okozta, nem fog segíteni a megoldásban.
- Fedezz fel új kapcsolódási pontokat. Az új megközelítések új kapcsolatokat is jelentenek.
- Kezdeményezz. Ki szeretnél lenni? Valaki, aki teszi a dolgokat, aki nézi a dolgokat, valaki, aki csodálkozik, mi történt, vagy olyasvalaki, aki azt sem tudja, hogy történt-e valami?
- Maradj tudatos. Kérdőjelezd meg a jelenlegi feltevéseket és meggyőződéseket annak érdekében, hogy a gondolkodás új területére törj be, ami valószínűleg a saját komfortzónádon kívülre esik.
Íme egy
vállalat tapasztalata a megoldással kapcsolatosan. Egy nagy pénzügyi
szolgáltató vállalat kűzdött az ügyfélszolgálata teljesítményének a
növelésével. A munkatársak gyakran cserélődtek, az esetek elintézési ideje
hosszú volt és a szoftver megoldások nem voltak megfelelőek. Megállapították a
javítás céljait és mindenki elkezdte kérdezgetni magától: „Mi mást tehetnék
még?” De amikor a valódi változás szintjére érkeztek, egyre nehezebb volt
előrehaladni, és számos váratlan gond, probléma merült fel. Mindenki az egész
szervezetben rettenthetetlenül kérdezgette: „Mi mást tehetek még?”, hogy a
teljestménynövelés új útjait találják meg. Mindenkitől özönlöttek az ötletek,
ahogy a felsővezetéstől a telefonos operátorokig az emberek felelősséget
vállaltak azért, hogy
csökkentsék az egyes hívások kezeléséhez szükséges időt.
Néhány hónap
leforgás alatt megváltoztatták a módját annak, ahogy az embereket választották
ki és vették fel, ahogy az új szoftvermegoldásokat megvalósították. Elkezdték
mérni és jelenteni a teljesítmény alakulását, bevezették a balanced
scorecard-ot, és a tréningeket, fejlesztéseket a magas prioritású
felkészültségi területekre összpontosították. A „Megoldani” mentalitás
virágzott, aminek következtében új készségek is kialakultak. Az eredmény
lenyűgöző 143 millió dolláros bevétel növekedés lett, aminek jelentős része a
vevőszolgálati központok javulásának volt köszönhető.
Ha szeretnél
többet megtudni arról, hogyan lehet lényeges „megoldási” készségekre szert
tenni, csatlakozz a Cselekvő
Felelősségi Közösséghez, ahol esettanulmányokat olvashatsz olyan
ügyfeleinkről, akik Meglátják, Magukénak érzik, Megoldják, és Megteszik.
See It, Own
It, Solve It, Do It, and Accountability Community are all registered trademarks
of Partners In Leadership, Inc.