Figyelj oda másokra, hogy fejlődj

Kész vagy minden nézőpontot meghallgatni mielőtt döntést hozol, függetlenül attól, mennyi időt és energiát igényel, illetve hol tartasz a döntéshozatali folyamatban? Ha nem, mennyi időt és energiát akarsz ráfordítani arra, hogy jobban odafigyelj... és fejlődj?Több mint száz éve a Johnson & Johnson olyan hitvallás szerint működik, amelynek egy része a munkatársakra összpontosít: „Felelősek vagyunk a munkatársainkért, azokért a férfiakért és nőkért, akik szerte a világon velünk dolgoznak.” Tekintsünk mindenkit egyedinek. Tiszteljük az emberi méltóságukat és értéküket. A munkatársak érezzék azt, hogy szabadon tehetnek javaslatokat és kifejezhetik elégedetlenségüket.”

Ez a hitvallás támogatja a vállalatot abban, hogy az embereiket „egyedinek” tekintse, akiket meghallgat és megért. A vezetőktől elvárják, hogy „minden irányból és szintről érkező információra odafigyeljenek és megfelelően cselekedjenek.” A Johnson & Johnson arra törekszik, hogy odafigyeljen minden vállalaton kívüli, vagy vállalaton belüli nézőpontra, ami a nagy behemótot olyan fürgévé teszi, mint egy induló vállalkozást a piacon. Nem csoda, hogy rendszeresen sorolják a legjobb munkahelyek egyikének, ahol érdemes dolgozni. A Johnson & Johnson megérti és alkalmazza a "Hallgass meg másokat, hogy fejlődj!" alapelvet.

Természetesen, a minden nézőpontra való odafigyelés támogatása nyitott légkört teremt, olyan kultúrát, amiben „minden lehetséges” és támogatja a kreativitást, az innovációt, és a jobb stratégiai döntéseket. Ha az emberek egyszer hozzászoktak ahhoz, hogy nyitottan és folyamatosan megosszák a véleményüket, megtanulják, hogy mikor a legalkalmasabb ennek megtétele a döntéshozatali folyamat során, anélkül, hogy bárki is ezt előre megmondaná nekik.

Hatékony eszközzé válhat a minden nézőpontra való alapos és következetes odafigyelés vállalatszerte, a folyamatelemzés, megfelelő gondoskodás, és hatékony döntéshozatal területén minden vállalkozás számára. A legtöbbre tartott vállalatok keményen dolgoznak azon, hogy minden nézőpontra odafigyeljenek, mert megtanulták, hogy ha nem ezt teszik, akkkor esetleg elmulasztják kihasználni a legfontosabb erőforrást, - az embereik tudását és tehetségét.

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy mi a különbség a meghallgatás és odafigyelés között, és hogyan lehet olyan belső vállalati kultúrát létrehozni, amelyik megvalósítja az odafigyelést, a hozzáállás és viselkedés javítását, csatlakozz a Cselekvő felelősségi közösséghez ahol aktuális vállalati tapasztalatokat és eredményeket tekinthetsz meg.

Accountability Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. All other trademarks and registered trademarks used herein are the property of their respective owners.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!