Tisztázni az elvárásokat
Hatékonyan menedzselni az elvárásokat az egyik legnagyobb vezetői kihívás manapság. A legtöbb nagy szervezet jól kidolgozott munkaköri leírásokkal, kompetencia modellekkel, teljesítmény értékelési rendszerrel, és fejlesztési programokkal rendelkezik, amelyeknek szándékolt célja, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, mit is várnak tőlük; de sajnos ezek az eszközök nem elegendőek. Azoknak az embereknek az aránya nő az egyes szervezetekben, akik azt állítják, hogy össze vannak zavarodva, mert túl magasak az elvárások.
Vizsgáljuk meg, egy sikeres cég hogyan közelíti meg ezt a problémát.
A egyik
leggyorsabban növekedő cég a kiskereskedelmi szektorban 80 milliárd dolláros
fogalmat ért el, és forradalmasította a lakberendezési piacot azzal, hogy 35
000 különféle építőanyagot, kerti termékeket és ezzel kapcsolatos
szolgáltatásokat kínált, mint bolti tanácsadást, tervezési és díszítői
tanácsadást, szállítóautó és szerszám bérlést, kiszállítást, ültetést és sok
minden mást. Mi a sikerük titka? A bolti dolgozók pontosan tudják, mit várnak
el tőlük. Például, mint a vállalat által megkövetelt 24 hónapig tartó
Boltvezetői Program részeként, a munkatársak részt vesznek egy több mint 250
órás intenzív tantermi tréningen, négy különböző munkakörben dolgoznak, és a
vállalat vezetőitől fókuszált mentorálásban részesülnek. A beavatottak szerint:
„Betekintést nyersz a Home Depot üzletének minden oldalába, a boltokba, a
funkcionális területekbe, az ügyfélszolgálatba, csapatok vezetésébe, kritikus
üzleti helyzetek megoldásába, és az elvárások teljesítésébe. A Home Depot-nál a
boltvezetők ritkán panaszkodnak azért, mert nincsenek elég jól megfogalmazva az
elvárások.
Egytől tízes
skálán, hogyan értékelnéd, mennyire világosan fogalmazták meg veled szemben az
elvárásokat a te szervezetednél? Hogyan értékelnéd, mennyire egyértelműen
fogalmaztad meg az elvárásaidat
a saját beosztott munkatársaiddal szemben? Mikor ültél le utoljára a
feletteseddel, vagy az egyik beosztottaddal azért, hogy világosan tisztázd az
elvárásokat? Mennyire vagytok céltudatosak, hogy teljesítsétek is az
elvárásokat?
Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan kell Kialakítani, Kommunikálni, Igazodást biztosítani, és Ellenőrizni a Kulcselvárásokat, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan kell Kialakítani, Kommunikálni, Igazodást biztosítani, és Ellenőrizni a Kulcselvárásokat, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Accountability
Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc.