Tisztázni az elvárásokat


Hatékonyan menedzselni az elvárásokat az egyik legnagyobb vezetői kihívás manapság. A legtöbb nagy szervezet jól kidolgozott munkaköri leírásokkal, kompetencia modellekkel, teljesítmény értékelési rendszerrel, és fejlesztési programokkal rendelkezik, amelyeknek szándékolt célja, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, mit is várnak tőlük; de sajnos ezek az eszközök nem elegendőek. Azoknak az embereknek az aránya nő az egyes szervezetekben, akik azt állítják, hogy össze vannak zavarodva, mert túl magasak az elvárások. 

Vizsgáljuk meg, egy sikeres cég hogyan közelíti meg ezt a problémát.
A egyik leggyorsabban növekedő cég a kiskereskedelmi szektorban 80 milliárd dolláros fogalmat ért el, és forradalmasította a lakberendezési piacot azzal, hogy 35 000 különféle építőanyagot, kerti termékeket és ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat kínált, mint bolti tanácsadást, tervezési és díszítői tanácsadást, szállítóautó és szerszám bérlést, kiszállítást, ültetést és sok minden mást. Mi a sikerük titka? A bolti dolgozók pontosan tudják, mit várnak el tőlük. Például, mint a vállalat által megkövetelt 24 hónapig tartó Boltvezetői Program részeként, a munkatársak részt vesznek egy több mint 250 órás intenzív tantermi tréningen, négy különböző munkakörben dolgoznak, és a vállalat vezetőitől fókuszált mentorálásban részesülnek. A beavatottak szerint: „Betekintést nyersz a Home Depot üzletének minden oldalába, a boltokba, a funkcionális területekbe, az ügyfélszolgálatba, csapatok vezetésébe, kritikus üzleti helyzetek megoldásába, és az elvárások teljesítésébe. A Home Depot-nál a boltvezetők ritkán panaszkodnak azért, mert nincsenek elég jól megfogalmazva az elvárások.
Egytől tízes skálán, hogyan értékelnéd, mennyire világosan fogalmazták meg veled szemben az elvárásokat a te szervezetednél? Hogyan értékelnéd, mennyire egyértelműen fogalmaztad meg az elvárásaidat a saját beosztott munkatársaiddal szemben? Mikor ültél le utoljára a feletteseddel, vagy az egyik beosztottaddal azért, hogy világosan tisztázd az elvárásokat? Mennyire vagytok céltudatosak, hogy teljesítsétek is az elvárásokat? 

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan kell Kialakítani, Kommunikálni, Igazodást biztosítani, és Ellenőrizni a Kulcselvárásokat, meghívunk, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez az www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol aktuális ügyféleseteket tekinthetsz meg.
Accountability Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek