Bizalom és tisztelet


Az egyik nagy előnye, ha a Cselekvő Felelősség gyakorlatát alkalmazzuk az emberek és egyediségük tiszteletére és elismerésére, hogy szokatlanul magas szintű bizalom alakul ki a felek között, aminek nyomán egy előrehaladást segítő, nyitott és őszinte kommunikáció indul el a hibákról, tanulságokról, kudarcokról.
Gondolkozzunk el ezen: az első lépés a Vonal Felett „Meglátni” a helyzetet, ami a megelőző lépése a „Magadénak Érezni” lépés előtt.
A Procter & Gamble rendszeresen rákerült a Fortune magazin által összeállított leginkább csodált vállalatok listájára. Ez a jól ismert, fogyasztási cikkeket gyártó cég, ugyan hepe-hupákon keresztül, de világszerte megtartotta emberek millióinak elismerését. Egyike a fő okoknak a P&G’s az egyén tiszteletére vonatkozó sajátságos gyakorlata. A P&G alapvető küldetéséből - “Márkás és kiváló minőségű termékeket, magas színvonalú szolgáltatásokat és értékeket nyújtunk vásárlóknak világszerte, most, és a jövőben egyaránt” - indulnak ki az alapelvek és a Procter & Gamble’s kultúrája és belső légköre. Ezek az elvek a következők: (1) mindenkinek kimutatjuk a tiszteletünket,(2) a vállalat és az egyén érdeke elválaszthatatlanok, (3) stratégiailag összpontosítunk a munkákra,  (4) az innováció a siker sarokköve, (5) kifelé fókuszálunk,  (6) értékeljük az egyéni szakértelmet, (7) keressük, hogyan lehetünk a legjobbak, és (8) életmódunk a kölcsönös egymásrautaltság.
Hogyan értékelnéd a tisztelet és bizalom szintjét a saját vállalatodnál? Vannak olyan emberek nálatok, akik nem kapják meg azt a tiszteletet, amit megérdemelnének? Vannak olyan vállalaton kívüli emberek—ügyfelek, beszállítók, partnerek, helyi közösségek, vagy más érintettek—akik hasonló módon nem kapnak tiszteletet a vállalat részéről? Ha így van, miért? És mi van azokkal, akik a beosztottaid? Van olyan, aki több tiszteletet kap, mint a másik? Ha igen, miért? Megkapod-e a tiszteletet a kollegáidtól és a főnökeidtől? Mikor éreztél komoly tiszteletlenséget utoljára? Mit tettél ellene?
Ha szeretnél többet megtudni arról, hogyan lehet az emberek iránti nagyobb tisztelet és bizalom légkörét  kialakítani a vállalatnál, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi Közösséghez a www.ozprinciple.com oldalunkon, ahol további információkat és esettanulmányokat is találsz.
See It, Above The Line, Own It, and Accountability Community are all registered trademarks of Partners In Leadership, Inc.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!