Ötletelés
Az ötletelés
- az ötletek kitalálása és megosztása - nélkülözhetetlenné vált a mai
munkakörnyezetben. Miért? A
változás felgyorsulóban van. Az információ gyorsan terjed. A termékek életciklusa
rövidül. A végrehajtás egyre élénkebb. Az innováció a fenntarthatóság előfeltételévé
vált.
Az ötletek minden szintű megosztásának maximalizálása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy szervezetük laposabb legyen, agilisabbak, kevésbé hierarchiafüggőek legyenek, ami cserébe támogatja az elköteleződést, az önirányítást, az innovációt, az együttműködést, a tanulást és a cselekvő felelősséget. Tételezzük fel, ahogy egy vállalati mintakép így viselkedik
Az ötletek minden szintű megosztásának maximalizálása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy szervezetük laposabb legyen, agilisabbak, kevésbé hierarchiafüggőek legyenek, ami cserébe támogatja az elköteleződést, az önirányítást, az innovációt, az együttműködést, a tanulást és a cselekvő felelősséget. Tételezzük fel, ahogy egy vállalati mintakép így viselkedik
A Wallmart
milliónyi dolgozójával és milliárdos bevételével a vállalat minden szintjén
képes irányítani mindenfajta ötlet megosztását A heti kereskedelmi
értekezleteken a munkatársakat - akiket üzlettársaknak hívnak - arra bíztatják,
hogy nyitottan és szenvedélyesen osszák meg ötleteiket. Minden új gondolatot
számításba vesznek, és alaposan mérlegelik azokat. Szombatonként információikat
és tudásukat, kötetlen szórakozással egybekötve osztják meg. A
munka/üzlettársakat arra bátorítják, hogy napi munkájuk során az üzletekben
megnézzék, hogyan lehet a mindennapi működést javítani. A sikeres kereskedelmi
vállalkozás Sam Walton féle tíz alapszabálya máig is érvényes; íme kettő ezek
közül, amelyek az ötletek megosztását támogatják:
- Mindent, amit csak lehet, kommunikálj a partnereidnek. Minél többet tudnak, annál inkább meg fogják érteni. Minél inkább értik, annál inkább törődni fognak vele. Minél inkább törődnek vele, annál inkább semmi sem állíthatja meg őket. Ha nem bízol meg a társaidban, hogy megoszd velük, mi is történik; tudni fogják, hogy nem is igazán tekinted őket társaknak.
- Hallgass meg mindenkit a vállalatodnál és keresd meg a módját annak, hogyan bírhatod szóra őket. Az arcvonalban levők - akik a vevőkkel beszélnek - tudják igazán, mi is történik odakinn. Jobban teszed, ha kideríted, mit is tudnak ők.
Ötletek
gyártása és megosztása a szervezet minden szintjén életmóddá vált a Walmartnál,
és az eredmények nyilvánvalóak. Nem, a Walmart nem tökéletes, de
forradalmasította a kereskedelmi iparágat és a modern management mintaképévé
vált. Kétségtelenül az ötletek nyitott és aktív megosztása az egész
szervezetben a legjobb módja a cselekvő
felelősség
kiépítésének, az elkötelezettség növelésének és az együttműködés
fejlesztésének.
Ha többet
szeretnél megtudni arról, hogyan lehetne a saját vállalatodnál is gyarapítani
az ötleteket és azok megosztását, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi
közösségünkhöz a www.ozprinciple.com
weboldalunkon.
Accountability
Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. All other trademarks and registered trademarks used
herein are the property of their respective owners.