Ötletelés


Az ötletelés - az ötletek kitalálása és megosztása - nélkülözhetetlenné vált a mai munkakörnyezetben. Miért? A változás felgyorsulóban van. Az információ gyorsan terjed. A termékek életciklusa rövidül. A végrehajtás egyre élénkebb. Az innováció a fenntarthatóság előfeltételévé vált.
Az ötletek minden szintű megosztásának maximalizálása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy szervezetük laposabb legyen, agilisabbak, kevésbé hierarchiafüggőek legyenek, ami cserébe támogatja az elköteleződést, az önirányítást, az innovációt, az együttműködést, a tanulást és a cselekvő felelősséget. Tételezzük fel, ahogy egy vállalati mintakép így viselkedik
A Wallmart milliónyi dolgozójával és milliárdos bevételével a vállalat minden szintjén képes irányítani mindenfajta ötlet megosztását A heti kereskedelmi értekezleteken a munkatársakat - akiket üzlettársaknak hívnak - arra bíztatják, hogy nyitottan és szenvedélyesen osszák meg ötleteiket. Minden új gondolatot számításba vesznek, és alaposan mérlegelik azokat. Szombatonként információikat és tudásukat, kötetlen szórakozással egybekötve osztják meg. A munka/üzlettársakat arra bátorítják, hogy napi munkájuk során az üzletekben megnézzék, hogyan lehet a mindennapi működést javítani. A sikeres kereskedelmi vállalkozás Sam Walton féle tíz alapszabálya máig is érvényes; íme kettő ezek közül, amelyek az ötletek megosztását támogatják:
  • Mindent, amit csak lehet, kommunikálj a partnereidnek. Minél többet tudnak, annál inkább meg fogják érteni. Minél inkább értik, annál inkább törődni fognak vele. Minél inkább törődnek vele, annál inkább semmi sem állíthatja meg őket. Ha nem bízol meg a társaidban, hogy megoszd velük, mi is történik; tudni fogják, hogy nem is igazán tekinted őket társaknak.
  • Hallgass meg mindenkit a vállalatodnál és keresd meg a módját annak, hogyan bírhatod szóra őket. Az arcvonalban levők - akik a vevőkkel beszélnek - tudják igazán, mi is történik odakinn. Jobban teszed, ha kideríted, mit is tudnak ők.
Ötletek gyártása és megosztása a szervezet minden szintjén életmóddá vált a Walmartnál, és az eredmények nyilvánvalóak. Nem, a Walmart nem tökéletes, de forradalmasította a kereskedelmi iparágat és a modern management mintaképévé vált. Kétségtelenül az ötletek nyitott és aktív megosztása az egész szervezetben a legjobb módja a cselekvő felelősség kiépítésének, az elkötelezettség növelésének és az együttműködés fejlesztésének.
Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan lehetne a saját vállalatodnál is gyarapítani az ötleteket és azok megosztását, csatlakozz a Cselekvő Felelősségi közösségünkhöz a www.ozprinciple.com weboldalunkon.
Accountability Community is a registered trademark of Partners In Leadership, Inc. All other trademarks and registered trademarks used herein are the property of their respective owners.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Felelősségi Szakadék áthidalása

A sorba rendeződés lendületet ad az eredményeknek

Legyen mindennapos a cselekvő felelősség!